Jazz i kirken

Jazz i kirken

Jazz i kirken

Søndag 15. november 2026, kl. 19:00
Svogerslev Kirke, Svogerslev Hovedgade, 4000 Roskilde
Mads Granum jazzkvartet

Komponist og jazzpianist Mads Granum er en af Danmarks mest markante fornyere af den kirkemusiske tradition, hvor han med udgangspunkt i sine jazz-rødder og højskole baggrund har skabt en lang række nye salmemelodier, som har fundet bred anvendelse. Mest kendt er nok "Du spør mig om håbet", som er Folkekirkens Nødhjælps 100 års jubilæumssang.

I det nye salmebogstillæg "151 salmer", er han repræsenteret med ikke mindre end 10 melodier. Derudover er hans melodier at finde i Højskolesangen, Friskole sangbogen, Den islandske salmebog foruden en lang række andre udgivelser.

Mads Granum optræder denne aften med sin jazzkvartet. Der er garanteret improvisation, vedkommende tekster og en intens musikalsk oplevelse.

 

Der er gratis adgang til koncerten.

Du vil måske også kunne lide...

0
Feed